Tuesday, December 3, 2013

Tuhan... Aku pinta pada Mu Anugerahkan padaku nikmat Mu bersama rahmat Mu Janganlah Engkau kurniakan padaku semata2 nikmat tanpa rahmat Rahmat Mu lebih utama dan besar dari nikmat Mu Apakah ertinya nikmat tidak disertai dgn rahmat Tuhan.. Setiap kebaikan yan aku buat Aku tidak harap syurga Mu Tapi yg aku harapkan adalah keredhaan Mu Keredhaan Mu lebih mahal daripada syurga Mu Tuhan.. Begitulah aku takut membuat dosa bkn krn takut dgn neraka Mu Tapi aku takut dgn kemurkaanMu KemurkaanMu lebih dahsyat dan hebat dari neraka Mu Jadikan lah aku wahai Tuhan setiap ibadah yg aku lakukan mengharapkan rahmat Mu Bukan mengharapkan syurga Mu Jadikanlah juga aku takut membuat dosa bkn krn neraka Mu Tapi jadikanlah aku takut membuat dosa krn kemurkaan Mu Tuhan biarlah apa yg aku buat krn Mu Bkn krn syurga atau neraka Mu Kerana Mu dan untuk Mu adalah keikhlasan yang paling tinggi Itulah sifat org merdeka Kerana syurga dan neraka masih terikat dgn kebendaan Di sini tercacat sedikit keikhlasan..


 

No comments:

Post a Comment