Sunday, March 2, 2014


Ya Allah, bantulah aku menjadi seorang wanita muslimah yang lebih baik dan bertaqwa….aminnn’
Ingatlah, bercouple itu hanya memalukan dan memilukan. Yang hanya kita lakukan sewaktu bercouple ialah dosa. Dosa berkasih sayang, dosa merayu-rayu dan segala macam dosa lagi. Mungkin orang akan berkata, kalau tak bercouple macammana nak dapatkan jodoh? Ini adalah soalah paling tidak rational atau soalan kurang siuman.  Ini adalah kerana jodoh itu adalah rahsia Allah. Tiada siapa yang tahu bagaimana, dimana, siapa dan bila dia akan bertemu jodoh. Yang pasti when the right time comes, kita akan bertemu jodoh kita.
Masakan hendak mendapatkan jodoh orang yang baik-baik dengan cara yang tidak halal??? Ok aku mengaku aku teringin mengetahui bagaimana rasanya bercinta, tetapi setelah bercinta (nasib baik 5 bulan sahaja) aku rasa aku semakin jauh dari Allah. Yes, my ex boy-friend gave me what i wanted which was the lovely feeling being in love, but it didn’t make me a happier person.
Aku yakin yang aku akan dapat menemukan suami yang baik dan soleh tanpa perlu bercouple. Akan aku ceritakan diblog ini sebaik sahaja aku bertemu dengan belahan jiwa ku nanti.
Aku berdoa pada Allah agar aku dapat bercinta dengan seorang Muslimin yang amat mencintaiNya…
Aku berdoa pada Allah agar aku dapat berkasih sayang dengan seorang Muslimin yang berkasih sayang denganku kerana dia amat kasih kan Allah…
Padaku bercouple itu amat menyusahkan, aku tidak dapat bayangkan jika seseorang itu ada beberapa teman lelaki atau wanita. Pasti gila dibuatnya.
Jika anda mengutamakan Cinta Allah dan kasih sayangNya, hentikan bercouple..
Jika anda ingin didampingi oleh pasangan yang soleh dan solehah, hentikan bercouple..
Jika anda tidak mahu dikhianati dan dilukai, hentikan bercouple..
Bertaubat dan kembali pada Allah. Hati menjadi tenang dan jodoh yang sebenar pasti datang.
p/s : pesanan dari hamba Allah yang pernah sesat dengan cinta haram suatu masa dulu…trust me, bercinta buat kita tak happy pun…lagipun dibebani dengan bil telefon dan macam-macam lagi bil…

No comments:

Post a Comment