Sunday, March 2, 2014



 Bila kita dah berubah , kita rasa tenang sangat . Rasa lebih bahagia dari yang sebelum ni . Tapi kehidupan kita di dunia ni , dugaan hidup tak akan pernah berhenti . kita kena kuat dan kuat untuk teruskan kehidupan . Jangan takut , jangan segan . Kita dah niat nak buat perkara yang baik . InsyaAllah , Allah akan sentiasa bantu kita . Pedulikan orang lain , kalau kita nak berjaya . Jangan sesekali jatuh kerana orang lain , sebab di akhirat nanti orang tuh tak akan tolong kita pun . Pilihlah jalan yang terbaik . " Segala kata cacian yang telah engkau berikan , membuat ku rasa kosong kosong kosong " Pedulikan orang lain ! Allah ada . Allah Maha Berkuasa .

Bila kita jahat , orang suka . Bila kita buat baik , orang cakap " berlagak baik " just say " Alhamdulillah " . Doakan mereka supaya diberi Hidayah dari Allah . Segala yang terjadi di dunia ini semuanya dengan perancangan Allah . Manusia sesama manusia takda beza . Yang membezakan kita hanya Ketaqwaan kepada Allah swt . Jadi kepada yang sudi membaca ni , terima kasih dan nina harap sahabat sahabat semua jangan takut nak berubah , nak jadi lebih baik . Mintalah pertunjuk dariNya : Firman Allah swt : “Sesungguhnya kamu tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang yang kamu kasihi, tetapi Allah memberi petunjuk kepada orang yang dikehendaki-Nya, dan Alloh lebih mengetahui orang-orang yang mau menerima petunjuk.” (QS Al Qashash: 56).
Ibnu katsir mengatakan mengenai tafsir ayat ini, “Allah mengetahui siapa saja dari hambanya yang layak mendapatkan hidayah, dan siapa saja yang tidak pantas mendapatkannya”. .

Mari kita sama sama tingkatkan iman bertaqwa kepada Allah , Menjadi penghuni dan ahli Syurga Allah . Maaf andai terkasar bahasa dengan status status nina . Yang baik datang dariNya , yang buruk datang dari diri nina sendiri . Hanya manusia biasa yang sedang perbaiki diri , masih jahil di bumi Allah dan pendosa tanpa noktah . Wallahu'alam . Selamat bermujahadah !

No comments:

Post a Comment